Monday, June 13, 2011

Hadiah dari pemberi misteri

Dengan nama Allah yang Maha Penyayang lagi Maha Pengasih

Sedar tak sedar lagi dua minggu sahaja sem pendek ini akan berakhir. Betul. memang pantas masa berlalu. Memang sepanjang short sem ni aku kerap balik. Bak kata senpai, "Kebarangkalian cik mira pulang ke rumah adalah 0.99." hampir satu kot. Tapi bukan la tiap2 minggu aku balik.

Aku balik pun sebenarnya bersebab. Sebab nak menghadiri walimah classmate aku semasa form 1 sampai lah form 4. Rapat jugak lah aku dengan Fazilah sebab masa aku form 4, aku duk sebaris dengan dia. Memandangkan beliau akan ke UK untuk ikut suaminya, so aku ambil kesempatan short sem ni untuk menghadiri kenduri ala-ala bollywood ni.=) Aku sangatlah happy dapat menghadiri majlis perkahwinan anak taukeh kedai nasi kandar.

Bercakap pasal HADIAH


Minggu lepas, aku dapat message dari Kak Ramlah (Aku punya Mentor untuk Halaqah) sem ni. Beliau cakap nak bagi something kat aku. Tapi aku tak sempat nak ambil sebab rushing nak kejar train pulang ke Parit Buntar. So, aku text cakap dekat kak Ramlah yang Isnin nanti aku ambil.


So, petang tadi ada halaqah bersama teman-teman yang lain. Seronok jugak dapat berhalaqah ni,saling ingat-mengingati sesama kita. Lepas tu time nak balik Kak Ramlah bagi aku....










Yeah, terjermahan Al-Hidayah. Kak Ramlah cakap, " Ini ada orang bagi, dia pesan hari-hari suruh amira baca ni." Aku tanya jugak siapa yang bagi. Tapi Kak Ramlah tak mau bagitau pulak. Aku pun duk main teka-teka la. But still Kak Ramlah takmau habaq. 


Sesiapa pun yang bagi aku terjemahan al-Quran ni, aku pasti dia berniat baik nak suruh aku baca dan memahami this "LOVE LETTER from ALLAH". Mungkin pemberi hadiah ni nak aku berubah, hidup berlandaskan Al-Quran dan Sunnah. Sesiapa pun awak, saya nak ucapkan terima kasih kerana memberi ini. InsyaAllah saya akan baca hari-hari supaya awak dapat pahalanya. Terima Kasih untuk segalanya. 




Note 1 : Aku tau siapa yang bagi. harap2 tepat lah.


Note 2 : Yang lama punya terjemahan aku nak bagi dekat adikku.


Note 3: Banyak yang terjadi dalam hidup aku sejak kebelakangan ini. Hope dapat share untuk next       post


Assalamualiakum.^^





No comments: