Friday, October 7, 2011

Stress

Dengan Nama Allah, Maha Pemurah, Maha Pengasih.


Assalamualaikum,



“Accountants always work under PRESSURE..”

Yes, Pressure. Tu quote lecturer aku masa kelas intermediate accounting. Bagi aku, bila kita work with pressure, hasilnya amatlah memuaskan. Tekanan kadang-kadang boleh memotivasikan kita tapi kadang-kadang ia boleh membuatkan kita demotivated, depress dan tak happy.

So, as Accountant-wanna-be, I love work under pressure. Love pressure very much..MUah3

Aku kat sini bukanlah sebagai seorang counsellor nak cakap pasal motivasi atau nak bagi motivasi. Cuma kadang-kadang life as a student membuatkan rambut banyak gugur. Hehe..

Selalu je dengaq member kiri kanan duk merungut stress la, tension la sebab bnyak sangat kuiz, assignment, presentation.

Pada aku, biasalah kan, hidup sebagai seorang student. Memang ada rasa pahit, perit, susah but u cannot give up. Macam Lecturer IT aku, Sir Ahmed Hassan cakap yang stress semua tu adalah nature dalam menuntut ilmu. Memang la pada mula kita rasa susah dan payah. In the end, amatlah berbaloi. Bila kita dah grad nanti, kita ni amatlah valuable in the society. So, why we should bother in giving up as we have the opportunity to gain knowledge?

Ilmu sangatlah penting. Dalam Al-Quran kareem pun Allah tegaskan kepentingan menuntut ilmu. Ilmu yang bermanfaat memang tak akan terhapus even kita dah mati.

So, kepada kawan-kawan, janganlah berputus asa dalam mencari ilmu. Stress, tension, pressure tu biasalah. Take it in a positive way. Selalu lah berdoa setiap hari supaya Allah permudahkan segala urusan kita dalam menuntut ilmu, supaya kita mudah faham dan ingat. Mudah-mudahan. InsyaAllah..




P/s: Kalau ada masalah, tak tahu kepada siapa nak mengadu, Allah sentiasa ada untuk kamu.. Always remember that..:D

No comments: